Altan Tan: Bölgedeki projeler bitmiyor


Diyarbakır Milletvekilimiz Altan Tan 2017 bütçe görüşmelerinde Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı bütçesi üzerine söz aldı. 

Tan şöyle konuştu: 

Geçtiğimiz hafta Adana’nın Aladağ ilçesinde yürekleri parçalayan bir yangın olayı meydana geldi ve 11’i çocuk 12 kardeşimiz hayatlarını kaybetti. Bundan belki daha acı bir görüntü vardı. Bu cenazeler, köylerine götürülürken ortada yol yoktu ve ambulansı iteleyen o gariban köylülerin görüntüleri vardı ve çaresiz, yolsuz, imkânsız, ekonomik yönden perişan insanların neden bu yurtlara sığındığının da en iyi göstergesi, işte, o yolda kalan ambulans ve onu iten köylülerin görüntüleriydi.

Keşke hızlı tren en ücra yerlere gitse

Tabii, mevcut iktidarın en önemli iddialarından biri, anlattığı başarı hikâyelerinden biri de demir yollarına dönüş hikâyesidir.  Doğrudur, Türkiye’de bir Konya’ya mesela hızlı tren yapılmıştır. İstanbul hattı eksik de olsa bir hızlı tren çalışmasına sahne olmuştur. kara yolları ile demir yolları grafiğine baktığımız vakit Batı standartlarının veya Japon standartlarının çok çok gerisinde olduğumuz görülür. Aynı şekilde hızlı tren projeleri yapılırken de Yozgat, Sivas, Erzurum, Kars hattına ağırlık verilmiştir. Verilsin, hepsi bizim kardeşlerimiz; keşke en ücra yerlere kadar hızlı tren yapılabilse ama bir İzmir hattı, bir Adana hattı ve oradan yine Habur’a kadar gidecek olan hatlar bu hattın gerisine bırakılmıştır.

Duble yollar yapılıp yapılıp sökülüyor

İktidarın en önemli başarı hikâyelerinden biri duble yollardır ama inanın Diyarbakır-Mardin duble yolu beşinci seferdir yapılıyor. 58 yaşındayım, işte aklım keseli beri, elli dört, elli beş senedir Diyarbakır-Mardin yolu yapılıyor. Ve son duble yol, beşinci seferdir sökülüp tekrar yapılıyor. Önce parça parça bazı yerler sökülüyor, sonra onun yerine öbür taraflarda sökülüyor. Bu kadar israfa, bu kadar çalakalem harcamaya da maalesef bütçe dayanmaz.

Projeler bitmiyor

Diyarbakır çevre yolları dört sene evvel ihalesi yapıldı, dört aşamalı bir çevre yoludur, ring şeklinde; dörtte 1’i hizmete açıldı birkaç yıl önce, ikinci dörtte 1 yani ikinci kısım dört yıldır bitmedi.  Batman-Mardin bağlantısı ve oradan Bingöl, Bingöl-Elâzığ bağlantısınınsa projeleri bile hâlâ tam anlamıyla bitmedi, ihaleye çıkmadı. Bunun yanında Cizre, Şırnak tünelleri bitmedi, hâlen bitmedi, yıllardır devam ediyor, bitmedi. Bingöl-Diyarbakır yolu bitmedi, altıncı, yedinci sene, bitmedi. Yine, Kızıltepe, Çınar, Ömerli ve Viranşehir çevre yolları; bunları bire bir proje üzerinde takip etmeme rağmen değerli arkadaşlar, bunlarda da ihale safhasına gelinemedi. En fazla takip ettiğimiz yollardan biri Midyat çevre yolu, 26 kilometre. 

Aynı Hükûmet “Çanakkale geçişini 18 Martta ihale edeceğim” diyor. Peki, siz bu kadar prosedürü üç ayda, beş ayda nasıl bitirdiniz, nasıl bitiriyorsunuz? Demek ki istenildiği zaman oluyormuş.

8 Aralık 2016