HDP Urfa Milletvekili İbrahim Ayhan, Urfa'da yaşayan öğrencilerin eğitim alanındaki başarısızlığının önüne geçilmesi ve gerekli tedbirlerin alınması için Meclis Başkanlığı'na yazılı araştırma önergesi verdi. Ayhan, önergenin gerekçesinde, öğrencilerin başarısızlığını etkileyen aile ve okul bağlamında bir çok olumsuzluğun Urfa'da oldukça fazla görüldüğünü kaydetti.

Urfa'da okuma-yazma ve okullaşma oranının oldukça düşük olduğuna işaret eden Ayhan, "Urfa'da nüfus artış hızı çok yüksek, aileler çok kalabalık ve ailelerin önemli bir kısmı mevsimlik işçi olarak çalışmaktadır. Diğer taraftan sınıfların çok kalabalık oluşu, yeterli sayıda ve nitelikte öğretmen olmayışı, öğretmen sirkülasyonunun çok hızlı olması, ücretli çalışan öğretmenlerin fazlalığı, taşımalı eğitim ve birleştirilmiş sınıflarda eğitim yapılıyor olması özellikle kırsal alanlarda eğitim gören öğrenciler boyutuyla eğitimin niteliğini düşüren faktörlerin başında gelmektedir" diye belirtti.

Ayhan, Urfa'da çözülemeyen bir çok sorunun, öğrencilerin merkezi sınavlarda kitlesel başarısızlığına yol açtığını belirterek, şunları kaydetti: "ÖSYM'nin verdiği bilgilere göre 2013'te gerçekleşen LYS'de Urfa, Türkiye sıralamasında 76. olmuştur. İlimiz Türkiye sıralamasının oldukça gerisinde kalmasında bu ildeki okul, şube, öğretmen ve derslik başına düşen öğrenci sayısının oldukça fazla olmasının da etkili olduğu görülmektedir. Öte yandan anadil sorunu, kız çocuklarının okullaşma oranının düşük olması da başarısızlığı tetikleyen nedenlerdendir."

15.09.2014