Urfa milletvekilimiz İbrahim Ayhan Şanlıurfalı öğrencilerin sınav performanslarına ilişkin Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın yanıtlaması istemiyle bir soru önergesi verdi. Önergenin gerekçesi şöyle:

İlimiz Şanlıurfa’nın en temel sorunlarından birisini de eğitim-öğretim alanındaki yetersizlikler ve buna paralel olarak başarı durumudur. TEOG, YGS, LYS gibi genel sınavlarda Şanlıurfa’nın başarı durumu her zaman kadermişçesine en sonlarda yer almaktadır. İlimizin bu durumda olmasında sınav sistemindeki adaletsizlik ve bir bütün olarak eğitim sistemindekihandikapları temel etkenler olarak belirtebiliriz. Bunun yanında ilin kendine has özgün koşulları ve yerel sorunları bu başarısızlığı tetikleyen bir diğer faktördür.


Bunları; liyakatli idarecilerin bulunmaması, derslik yetersizliği, kalabalık sınıflar, mevsimlik tarım işçiliği, okur-yazar oranındaki düşüklük, okullardaki fiziki ve donanım yetersizliği, öğretmen açığı vb. nedenleri sıralayabiliriz.


İbrahim Ayhan Milli Eğitim Bakanı’na şu soruları yöneltti:

  1. 1

    İlimiz Şanlıurfa’nın 2015 TEOG, YGS ve LYS sınavlarından Türkiye’deki başarı sıralaması nedir?

  2. 2

    İlimizdeki öğrencilerimiz 2015 yılında yapılan bu sınavlar kapsamında daha çok hangi yüzdelik dilimde tercihlerine yerleştirilmektedirler?

  3. 3

    Bakanlık olarak ilimizdeki öğrencilerimizin girdikleri genel sınavlardaki başarı durumuna yönelik bir analiz çalışmanız var mıdır? Yoksa bakanlık olarak nasıl bir çalışma içerisinde olacaksınız?

  4. 4

    İlimizdeki mevsimlik tarım işçiliği sorunundan dolayı kaç bin öğrenci okuluna düzenli olarak gidememektedir? Bu öğrencilerin okula gitmeme gün sayısı ortalama kaçtır?

  5. 5

    İlimizde okur-yazar oranı, temel eğitimde ve orta eğitimde okullaşma oranı Türkiye ortalamasının neresindedir?

  6. 6

    İlimiz Şanlıurfa’da genel sınavlardaki başarı düzeyini artırmak, bu bağlamda eğitimin niteliğini yükseltmek adına bakanlık olarak ne çalışmalar öngörülmektedir?